קרינה מקרני רנטגן

כמה קרינה אתה מקבל מצילומי רנטגן שיניים?

מאת סטיב ד רימא, CHP

רק אזכור של המילה “קרינה” מעלה תמונה לא נעימה עבור רוב האנשים. אנו מקשרים אותו עם פצצות, סרטן, וכל מיני דברים רעים אחרים. אבל אתה יודע כי ישנם שימושים מועילים רבים של קרינה? סוג אחד של קרינה, רנטגן, נעשה שימוש נרחב במקצועות רפואיים שיניים כדי לאבחן ולטפל במגוון רחב של תנאים.

רק כמה קרינה אתה מקבל מן קרן שיניים-x ואיך זה מזיק? ראשית, בואו נדבר על מה רנטגן הוא. צילומי רנטגן הם אנרגיה בצורה של גלים, זהה האור הנראה. למעשה, ההבדל היחיד בין אור רנטגן זה האור אין מספיק אנרגיה כדי לעבור את הגוף שלך ואת צילומי רנטגן לעשות. שניהם יכולים להפוך תמונה על סרט הצילום, כך הן סוגים של אנרגיה משמשות כדי לעשות תמונות: אור עושה תצלומים של “קרני בחוץ” של אובייקטים, x להפוך תמונות של “מבפנים” של אובייקטים, כולל הגוף שלך.

יחידה הנקראת REM “” משמש למדידת קרינה. REM היא יחידה גדולה, כמו קילומטר היא יחידה גדולה של אורך, אז אנחנו בדרך כלל משתמשים millirem (mrem) במקום, כמה הייתם מודדים באינצ ‘ים במקום קילומטרים לרוב המטרות. (זה לוקח 1000 mrem שווה אחד REM).

ההתקדמות רנטגן וציוד, בעיקר בטכנולוגיית הסרט, ולאפשר לרופא השיניים שלך כדי לקבל תמונה טובה רנטגן באמצעות קרינה הרבה פחות ממה שהיה נדרש בעבר. דמות טיפוסית שיניים רנטגן חושפת אותך mrem רק על 2 או 3. המועצה הלאומית להגנה מפני קרינה (NCRP) אומר כי תושב ממוצע בארה”ב מקבל בערך 360 mrem בכל שנה ממקורות ברקע. זה בא מהחלל החיצון, חומרים רדיואקטיביים באדמה, וכן כמויות קטנות של חומר רדיואקטיבי ברוב המזונות שאנו צורכים.

כמה מקורות טיפוסי שעלולות לחשוף אותך לקרינה כוללות גם גלאי עשן (פחות mrem 1 בשנה), גרים בבית לבנים במקום אחד עץ (כ -10 mrem בשנה בשל חומרים רדיואקטיביים על הבנייה), בישול עם הטבע דלק (כ – 10 mrem בשנה גז ראדון אספקת גז טבעי), קריאת ספר במשך 3 שעות ביום (כ – 1 mrem בשנה בשל כמויות קטנות של חומרים רדיואקטיביים העץ משמש כדי להפוך את הנייר), ואף מטיסה במטוס (כ 5 mrem לטיסה למרחקים אחד בגלל הגובה גדל.) למעשה, אתה מקבל על 2 mrem בשנה מ לישון ליד מישהו! הסיבה לכך היא שכל אחד מאיתנו יש כמויות קטנות מאוד של חומרים רדיואקטיביים באופן טבעי בגופנו.

ברור, אתה כנראה לא יסרבו לטוס במטוס, גרים בבית לבנים, ספרים לקרוא, לחיות בלי גלאי עשן, או לשכב עם בן / בת זוגך בגלל כמות קטנה של קרינה תקבל מפעילויות אלה. מאחר מידע רווחי רופא השיניים שלך יקר מ רנטגן כדי לעזור לך לשמור על שיניים בריאות, זה גם לא האינטרס שלך לסרב שיניים רנטגן בגלל כמויות קטנות מאוד של קרינה שתקבל מהם.

סטיבן ד ‘רימא הוא מוסמך מועצת הבריאות פיזיקאי עם מעל 20 שנות ניסיון בתחום בטיחות קרינה, כולל הוראה מקצוע רפואי שיניים עבור המדינה הרישוי לקחת רפואי שיניים רנטגן.
http://www.physics.isu.edu/radinf/dental.htm